Blog

SALEWA Ultra Train 3 – Δοκιμή … διαρκείας!

Το SALEWA Ultra Train 3 στην αλπική ζώνη του Ολύμπου. Στο στοιχείο του…!

Ποιά όμως η βέλτιστη χρήση του;  Τι είναι;

Ένα ικανό παπούτσι ορεινού τρεξίματος για σκληρό πεδίο (πχ Όλυμπος, Τύμφη κτλ);

Ένα ελαφρύ και ευέλικτο παπούτσι γρήγορης πεζοπορίας;

Το SALEWA Ultra Train 3 είναι το παπούτσι που χρησιμοποιώ στα βουνά για το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου. Το δοκίμασα, όπως και με τις προηγούμενες εκδόσεις του (βλέπε Σκωτία,  Ουαλία, Νορβηγία αλλά και Πίνδο) για αμέτρητα πεζοπορικά και δρομικά χιλιόμετρα στα βουνά μας (κυρίως στον Όλυμπο) αλλά και σε πιο απαιτητικό πεδίο σε ορεινά συγκροτήματα του εξωτερικού, σε περιοχές χωρίς ή με ελάχιστη χιονοκάλυψη.

Οι εξορμήσεις κυμαίνονταν από ημερήσιες (δρομικές-πεζοπορικές) με πολύ ελαφρύ φορτίο έως και μεγάλες πολυήμερες διασχίσεις με πλήρες -πλην όμως ελαφρύ- φορτίο (κατασκηνωτικό εξοπλισμό κτλ ~10kg) όπως αυτή στα Πυρηναία,  σε βαθμό που θεωρώ πως μπορώ να κατανοήσω και να μοιραστώ μαζί σας τη βέλτιστη εμβέλεια χρήσης του.

 

Ζώνη χρήσης

Θεωρώ το Ultra Train 3 ιδανικό για:

  • Ορεινό τρέξιμο (προπονήσεις και αγώνες Ultra Trail) σε σκληρό πεδίο

  • μονοήμερες πεζοπορίες

  • Πολυήμερες διασχίσεις (για έμπειρους πεζοπόρους που καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις με ελαφρύ φορτίο (>10kg)) 

Εδώ θα ήθελα να τονίσω το πόσο σημαντική είναι – πέραν της προστασίας- η ΑΝΕΣΗ ενός παπουτσιού σε τέτοιες απαιτητικές πολυήμερες δράσεις.


Στο ακρωτήρι Cap de Creus μετά από 840 km και 47.000 μέτρα ανάβασης κατά μήκος των Πυρηναίων, σε τερέν αρκετά πιο απαιτητικό από αυτό που συναντάμε στα βουνά μας.
Παρατηρήστε πόσο «ψωμί» έχει ακόμη η εξωτερική σόλα. Πως δεν έχει φθαρεί το πάνω μέρος, όπως και το καουτσούκ στη μύτη. Πως μόνο το μαλακό υλικό που περιβάλει τον αχίλλειο δείχνει σημάδια φθοράς…!

Το πάνω μέρος

Η γλώσσα είναι μαλακή. Συνδυαστικά με την εσωτερική γκέτα και τα πανάλαφρα και ανθεκτικά κορδόνια (τα οποία βρίσκω πιο πρακτικά από τα συμβατικά) αγκαλιάζουν το κουτεπιέ σα γάντι και προσφέρουν εξαιρετικό έλεγχο του πέλματος σε τεχνικό έδαφος και ιδίως τις κατηφόρες. 

Το επάνω μέρος είναι συνδυασμός διχτυωτού υλικού και μιας λωρίδας πολυουρεθάνης. Το πλέγμα αυτό είναι διαπνέον και επιτρέπει τη διάχυση της θερμότητας και της υγρασίας. Στεγνώνει δηλ. πολύ γρήγορα, κάτι στο οποίο δίνω ιδιαίτερη βαρύτητα! 

Είναι επίσης τόσο ανθεκτικό ώστε δεν έχει προκληθεί το παραμικρό σκίσιμο σε κανένα από τα ζευγάρια μου. Μια σημαντική βελτίωση με τις δυο προηγούμενες εκδόσεις είναι πως η πλέξη είναι πολύ πιο πυκνή και δεν επιτρέπει στο χώμα και την ψιλή άμμο να εισχωρήσουν στο ελάχιστο στο εσωτερικό του παπουτσιού. Επιπρόσθετα, λόγω της ελαστικότητας του, δεν έχω νιώσει ποτέ πίεση.

Η κάτω περίμετρος του επάνω μέρους υποστηρίζεται από θερμοπλαστική πολυουρεθάνη (TPU). Αυτή προστατεύει από την τριβή και τα χτυπήματα, πχ όταν χτυπάω κατά λάθος σε πέτρες ή αν χρειαστεί να ανοίξω βήματα (πχ σε μια χιονούρα που δεν είναι «μπετόν αρμέ» ή σε μια απότομη λασπωμένη πλαγιά). 

Το περίφημο σύστημα 3F της SALEWA αγκαλιάζει όλη την περιοχή από τη γλώσσα έως τον Αχίλλειο και χαρίζει πλευρικό έλεγχο και σταθερότητα σε ιδιαίτερα τεχνικό πεδίο.

Η φτέρνα προστατεύεται από σκληρό υλικό, ενώ αφρώδες υλικό περιβάλλει τον Αχίλλειο.

Δυσκαμψία στο μπροστινό μέρος του ποδιού

Το εξωτερική σόλα του Ultra Train 3 ουσιαστικά επεκτείνεται έως την μύτη του παπουτσιού. Η σκληρότητα αυτή από καουτσούκ που προστατεύει τη μύτη του ποδιού, έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη στο να ανοίγω βήματα που και που σε χιονούρες που ξέμειναν αλλά πολύ συχνότερα δίνοντας μου πρόσφυση σε απότομες γλιστερές (χορταριασμένες ή λασπώδεις ) αλλά και σαθρές πλαγιές (συνήθως εκτός μονοπατιού).

Ενδιάμεση σόλα

Όχι υπέρμετρα απορροφητική σε βαθμό που να μην αισθάνομαι καν που πατάω αλλά και ούτε στο άλλο άκρο ώστε να καταλαβαίνω κάθε πέτρα.

Με το Ultra Train 3 το πέλμα «στέκεται» σχετικά χαμηλά στο έδαφος και έτσι προσφέρει ακριβή χειρισμό σε τεχνικό έδαφος. Έχει ύψος υλικού στη φτέρνα 26 mm και 18 mm  στα δάχτυλα, δηλ. πτώση 8 mm. Αυτό το τοποθετεί ανάμεσα στο «ψηλό» Dropline (32mm -26mm, drop 6mm) και το «χαμηλό» Lite Train (20,5 – 14,5, drop 6mm).

Προσωπικά θεωρώ το ύψος του Ultra Train 3 ιδανικό για το πεδίο στο οποίο αρέσκομαι να κινούμαι!

Το Ultra Train 3 είναι επίσης κατάλληλο για πιο ήπιο πεδίο, αλλά αν έκανα τα περισσότερα χιλιόμετρα σε τέτοιο (πχ Ροδόπη) θα προτιμούσα ένα μοντέλο με μεγαλύτερη απορρόφηση κραδασμών όπως το Dropline.

Άλλωστε, όπως με όλα τα παπούτσια αλλά και κάθε κομμάτι εξοπλισμού, δεν γίνεται ένα προϊόν να παίρνει άριστα σε όλα…

Εξωτερική σόλα

Η εξωτερική σόλα από καουτσούκ της ελβετικής POMOCA (SPEED HIKING) είναι επιθετική ( σαφώς επιθετικότερη από την προηγούμενη έκδοση της Michelin) και έχει μεγάλη επιφάνεια και εξογκώματα (lugs). Η πρόσφυση που προσφέρει είναι ίσως η καλύτερη  σε παπούτσι της κατηγορίας του που έχω χρησιμοποιήσει, πραγματική εγγύηση σε πολύ γλιστερό, εξαιρετικά βραχώδες, ανώμαλο και σαθρό έδαφος.  


Δοκιμή πρόσφυσης: Μέρος εκτεταμένου πεδίου με ογκόλιθους προς ένα ακόμη πέρασμα. Χαρακτηριστικό τερέν των κεντρικών Πυρηναίων της Ισπανίας κατά τη διάσχιση της οροσειράς (Σεπτέμβρης 2021). 

Συμπέρασμα 

Το Ultra Train 3 είναι μια εξαιρετική επιλογή για πεζοπορία (Μάιο έως Οκτώβρη) και ορεινό τρέξιμο (εκτός χειμώνα) σε «πραγματικό βουνό».

** Πριν την έλευση του χειμώνα (Νοέμβρη-Δεκέμβρη) ή πχ στο πρόσφατο ταξίδι στη Νορβηγία τον Σεπτέμβρη, όταν οι θερμοκρασία είναι πια γύρω στους 0C, χρησιμοποιώ το SALEWA Speed Beat Goretex το οποίο έχει σχετικά παραπλήσια χαρακτηριστικά αλλά λόγω της επένδυσης κρατάει το πόδι πιο στεγνό και κυρίως πιο ΖΕΣΤΟ.


Νορβηγία, Σεπτέμβρης 2022

Τεχνικές προδιαγραφές

Drop:8 mm ( ύψος φτέρνας 26 mm, δακτύλων 18 mm)

Fit: Standard

Υποστήριξη: Ουδέτερη 

Κορδόνια: Λεπτά, στρογγυλά

Βάρος παπουτσιού: 357 gr (42 EU)

Τύπος σόλας: POMOCA® Speed Hiking 

Vegan: Ναι

Χαρακτηριστικά

  • Επιθετική Εξωτερική σόλα 
  • Μοτίβο σόλας POMOCA® S Path
  • Ελαστική γκέτα στη γλώσσα
  • Υποπτέρνιο που προστατεύει από πέτρες 
  • Ενδιάμεση σόλα: Dual Density EVA
  • Πάτος Ortholite
  • Σύστημα 3F για έλεγχο της κίνησης
  • Πάνω μέρος: διαπνέον πλέγμα και φιλμ πολυουρεθάνης 

Η τιμή του είναι 150 €.

Σε περίπτωση που σας ενδιαφέρει θα ήθελα να τονίσω πως κυκλοφορούν διαδικτυακές απάτες, οπότε να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε υπερβολικές προσφορές που βρίσκετε στο διαδίκτυο.

Για σίγουρα ΕΔΩ

όπως και στο δίκτυο των εξουσιοδοτημένων μεταπωλητών της SALEWA στην Ελλάδα.

Επισήμανση: Η SALEWA μου παρείχε τα Ultra Train 3 για τις δράσεις μου λόγω της συνεργασίας μας, χωρίς την υποχρέωση να γράψω αν δεν ήθελα κάτι σχετικό. Ποτέ δεν πρότεινα ή θα προτείνω στο μέλλον προϊόντα αν δεν τους έχω «αλλάξει τα φώτα» και με έχουν ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΕΙ με την απόδοση τους. 😉✌️

CATEGORY: BLOG, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Δημητρης Δεσποινιαδης

Πεζοπόρος, ορειβάτης και δρομέας μεγάλων αποστάσεων. Η μεγάλη μου αγάπη για τη φύση, τα ταξίδια και την περιπέτεια μ' έχει οδηγήσει τα τελευταία 15 χρόνια σε απομονωμένες και μη περιοχές του πλανήτη με ιδιαίτερο εθνολογικό ενδιαφέρον, όπως τις ζούγκλες του Αμαζονίου, τα υψίπεδα του Θιβέτ και τις ιερές πόλεις της Ινδίας. Έχω οργανώσει και πραγματοποιήσει πολυάριθμες πεζοπορικές διασχίσεις στη Χιλή, τον Ισημερινό, το Περού, την Αργεντινή, το Νεπάλ, την Ινδία, την Ισλανδία, την Ιορδανία, τη Γαλλία, τη Νορβηγία, την Σουηδία, την Σκωτία και την Ουαλία!

Related items

Η ορεινή πεζοπορία είναι μια δραστηριότητα που μας επιτρέπει να θαυμάσουμε από πρώτο χέρι